Menu
PKP CARGO przywraca historyczne barwy

PKP CARGO przywraca historyczne barwy

2018-11-09

PKP CARGO przywraca historyczne barwy kolejnym lokomotywom. Tym razem naprawę przeszły dwie lokomotywy: ST44-360 i ET22-939. Oba pojazdy zostaną zaprezentowane 10 listopada na terenie Sekcji Utrzymania i Napraw w Bydgoszczy.

Lokomotywa ST44-360 przeszła w Bydgoszczy naprawę, w ramach której przywrócono jej fabryczne zielone malowanie, oryginalne oznaczenie i aluminiową listwę. Natomiast ET22-939, przy okazji naprawy rewizyjnej na poziomie P4, odzyskała historyczne barwy z lat 1999-2005. Prezentacja lokomotyw odbędzie się 10 listopada br. w godzinach 11.00-14.00 w Północnym Zakładzie Spółki PKP CARGO, Sekcji Utrzymania i Napraw w Bydgoszczy, przy ul. Inwalidów 1.

Lokomotywa ST44-360 została wyprodukowana w 1974 r. w Ługańsku (d. Woroszyłowgrad). Na stan PKP wpisana została 25 listopada 1974 r. i przydzielona do byłej lokomotywowni w Skarżysku-Kamiennej, gdzie była zatrudniona do 2004 r. Następnie została przekazana do Zakładu Taboru PKP CARGO S.A. w Lublinie, skąd w 2012 r. trafiła do Północnego Zakładu Spółki w Gdyni. ST44 to najliczniejsza seria ciężkich lokomotyw spalinowych eksploatowanych w Polsce. Sprowadzono 1182 lokomotywy tej serii, w tym 68 szerokotorowych do pracy na Linii Hutniczo-Siarkowej. Pojazd ten posiada 12 cylindrowy, dwusuwowy silnik spalinowy typu 14D40 o mocy 2000 KM z doładowaniem i widlastym układem cylindrów (po 6 w rzędzie).

Lokomotywa ET22-939 została wyprodukowana w 1985 r. przez wrocławski PAFAWAG. Służbę w PKP rozpoczęła 6 listopada tego samego roku. Jej pierwszym przydziałem była Lokomotywownia Iława. Od 1 lutego 2000 r. pracowała w Zakładzie Taboru w Bydgoszczy, a od 15 września 2010 r. trafiła do Gdyni. W ciągu 33 lat służby lokomotywa przejechała 2 459 358 km. W 1999 r. w ZNTK w Gliwicach przeszła niewielką modernizację, podczas której m.in. zamontowano elektryczne wycieraczki, ogrzewane szyby i halogenowe reflektory, nazywane przez kolejarzy i miłośników kolei „telewizorami”. Lokomotywę wyróżniają fabryczne metalowe oznaczenia oraz dużo węższy niż w innych lokomotywach tej serii żółty pas na czole pudła.

Sekcja Utrzymania i Napraw w Bydgoszczy to miejsce z bogatymi tradycjami. Pierwsze warsztaty naprawcze powstały tam jeszcze w okresie międzywojennym. Do lat 60. ubiegłego wieku naprawiano i utrzymywano w sekcji głównie parowozy. Po tym okresie zaczęto eksploatować lokomotywy spalinowe, a następnie elektryczne. Pierwszymi lokomotywami trakcji elektrycznej były ET21, następnie EU07 i ET40. W 2012 roku sekcja poszerzyła swoją ofertę o naprawy okresowe lokomotyw elektrycznych serii ET22 na poziomie P4/1 i P4/2 oraz EU07 na poziomie P4. W 2015 r. uruchomiono w niej hartownię obrzeży kół zestawów kołowych. Obecnie powstaje tam nowoczesna malarnia.

INNE Z KATEGORII "przewozy-towarowe"

Klauzula informacyjna dotycząca posiadanych danych osobowych oraz ich przetwarzaniu.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Jana Karola Chodkiewicza 17.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
  3. Administrator pozyskuje dane wyłącznie bezpośrednio.
  4. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji kontraktów handlowych. Po zakończeniu ich trwania w innych zgodnych z prawem celach np. w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz reklamacji.
    a) Pana/Pani dane osobowe będą przekazywane firmom zewnętrznym w celu zabezpieczenia i realizacji kontraktów.
    b) Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  5. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych orz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do PUODO gdy uzna, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  7. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
  8. Zgoda na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych może zostać przez Pana/Panią wycofana w każdym czasie, poprzez wysłanie maila na adres sekretariat@izbakolei.pl co skutkować będzie usunięciem z bazy Administratora.
  9. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich nieuprawnionym ujawnieniem.

AKCEPTUJĘ
do góry
grupa MTMrealizacja: