Menu
Centrum Wsparcia Klienta. Podróżny w centrum uwagi

Centrum Wsparcia Klienta. Podróżny w centrum uwagi

2017-06-05

Funkcjonuje 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, działa bez względu na warunki atmosferyczne. W razie utrudnień zapewnia podróżnym wszelką możliwą pomoc, np. organizuje dla nich zastępczą komunikację.

W ubiegłym roku Centrum Wsparcia Klienta przygotowało dla podróżnych 300 tys. poczęstunków oraz zorganizowało transport taksówkami dla 400 osób. Sprawdź, czym jeszcze zajmują się pracownicy CWK.

W trosce o dobrą podróż

Centrum Wsparcia Klienta powstało z inicjatywy PKP Intercity, PKP SA i PKP Polskich Linii Kolejowych. Głównym zadaniem zespołu, który liczy od 3 do 6 osób, jest zapewnienie pasażerom całodobowej pomocy na każdym etapie podróży. Dzięki bezpośredniej współpracy z dyspozyturą ruchu CWK posiada aktualną informację o wszystkich pociągach. Zespół interweniuje w sytuacjach nagłych, gdy występują utrudnienia m.in. spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Wówczas pracownicy CWK decydują o wydaniu podróżnym ciepłych napojów, wody czy poczęstunku. Jednocześnie, w przypadku gdy skład został unieruchomiony na trasie, CWK zapoznaje się z sytuacją pasażerów na pokładzie pociągu i w pierwszej kolejności zapewnia pomoc najbardziej potrzebującym (np. podróżującym z małymi dziećmi, osobom starszym czy pasażerom z niepełnosprawnością). Zespół zapewnia także podróżnym dojazd do miejsca docelowego – zazwyczaj pociągiem PKP Intercity lub innego przewoźnika. Zdarzają się też przypadki, w których pracownicy CWK decydują o uruchomieniu zastępczej komunikacji autobusowej, przewozu pojedynczych pasażerów taksówkami czy zapewnieniu noclegu. Każda sytuacja rozpatrywana jest indywidualnie.

Pomoc w nietypowych sytuacjach

Pracownicy CWK interweniują w nietypowych sytuacjach. Jak zauważa Piotr Janicki z Biura Dyspozytury i Realizacji Przewozów PKP Intercity, dzięki działaniom CWK udaje się rozwiązać wiele kłopotliwych dla pasażerów sytuacji. Do Centrum trafia szereg różnych spraw z prośbą o pomoc. Przykładowo, dzięki natychmiastowej interwencji pracowników udało się zapewnić transport zastępczy dla rodziny podróżującej z chorym chłopcem na operację do szpitala w Warszawie. Często otrzymujemy także zgłoszenia o rzeczach zgubionych przez podróżnych, które udaje się odzyskać. Zdarza się także, że rodziny osób starszych, które usnęły w podróży i nie odbierają telefonu, dzwonią na infolinię z prośbą, by drużyna konduktorska obudziła pasażera przed stacją docelową. Wtedy taką sprawę również koordynuje CWK – tłumaczy przedstawiciel przewoźnika.

Pomoc osobom z niepełnosprawnością

Jednym z zadań CWK jest także udział w procesie organizowania pomocy osobom z niepełnosprawnością i o ograniczonej sprawności ruchowej. Pracownicy CWK odpowiadają za rozpatrzenie zgłoszeń, kompleksowe zorganizowanie pomocy podróżnym oraz monitorowanie realizowanych przejazdów zgłoszonych wcześniej przez osoby z niepełnosprawnością. Zespół reaguje w sytuacjach niestandardowych i awaryjnych, rozpatruje każdy przypadek indywidualnie i stosownie do danej sytuacji, podejmuje racjonalne działania w celu umożliwienia osobie z niepełnosprawnością podróż pociągiem.

Całodobowa opieka

Pracownicy CWK posiadają aktualną informację o ruchu pociągów. Sprawdzają i aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. Jednocześnie zamieszczają wszystkie informacje dotyczące zmienionej organizacji ruchu na stronie www.intercity.pl.

Infolinia dla podróżnych

Warto pamiętać, że dla podróżnych całodobowo funkcjonuje Infolinia PKP Intercity. Dzwoniąc pod numer 19 757, pasażerowie mogą otrzymać informacje dotyczące m.in. nagłych przypadków czy utrudnień w kursowaniu pociągów. Jednocześnie pod tym numerem osoby z niepełnosprawnością mogą uzyskać pomoc w kwestii organizacji przejazdu pociągiem.

 

TAGI

PKP IntercityPKP PLKPKP SA

INNE Z KATEGORII "przewozy-pasazerskie"

Klauzula informacyjna dotycząca posiadanych danych osobowych oraz ich przetwarzaniu.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Jana Karola Chodkiewicza 17.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
  3. Administrator pozyskuje dane wyłącznie bezpośrednio.
  4. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji kontraktów handlowych. Po zakończeniu ich trwania w innych zgodnych z prawem celach np. w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz reklamacji.
    a) Pana/Pani dane osobowe będą przekazywane firmom zewnętrznym w celu zabezpieczenia i realizacji kontraktów.
    b) Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  5. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych orz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do PUODO gdy uzna, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  7. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
  8. Zgoda na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych może zostać przez Pana/Panią wycofana w każdym czasie, poprzez wysłanie maila na adres sekretariat@izbakolei.pl co skutkować będzie usunięciem z bazy Administratora.
  9. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich nieuprawnionym ujawnieniem.

AKCEPTUJĘ
do góry
grupa MTMrealizacja: