Menu
15 lat funkcjonowania PKP Intercity

15 lat funkcjonowania PKP Intercity

2016-09-01

Dzisiaj mija dokładnie piętnaście lat od momentu, w którym spółka PKP Intercity rozpoczęła działalność w wyniku procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe. W styczniu 2008 roku została przekształcona w spółkę akcyjną. W tym czasie przewiozła ponad 348 mln pasażerów, uruchomiła blisko 1,19 mln pociągów oraz wykonała pracę przewozową na poziomie 87 mld pasażerokilometrów. W roku 2015 PKP Intercity przewiozło 31 mln pasażerów, czyli o 5,5 mln więcej niż w roku ubiegłym.

W przeciągu piętnastu lat działalności spółka skupiła się na kreowaniu atrakcyjnej oferty dla pasażerów, rozwoju sieci dystrybucji (system sprzedaży internetowej, bilet elektroniczny, biletomaty) oraz budowaniu zaplecza taborowego (zakup nowoczesnych pociągów Pendolino, FLIRT3 i PesaDART, a także lokomotyw spalinowych Gama oraz zmodernizowanych lokomotyw SM42).  Jak zapowiedziano w komunikacie prasowym w najbliższym czasie PKP Intercity będzie koncentrowało się na rozwijaniu usług dodatkowych dla pasażerów oraz tworzeniu platformy multimedialnej. Spółka planuje także kolejne inwestycje w tabor, tj. modernizację 450 wagonów i 20 lokomotyw, zakup 55 nowych wagonów i 40 lokomotyw. Łącznie na ten cel do 2010 roku zostanie przeznaczone 2,5 mld złotych.

 

Fot: PKP Intercity

TAGI

PKP Intercity

INNE Z KATEGORII "przewozy-pasazerskie"

Klauzula informacyjna dotycząca posiadanych danych osobowych oraz ich przetwarzaniu.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Jana Karola Chodkiewicza 17.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
  3. Administrator pozyskuje dane wyłącznie bezpośrednio.
  4. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji kontraktów handlowych. Po zakończeniu ich trwania w innych zgodnych z prawem celach np. w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz reklamacji.
    a) Pana/Pani dane osobowe będą przekazywane firmom zewnętrznym w celu zabezpieczenia i realizacji kontraktów.
    b) Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  5. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych orz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do PUODO gdy uzna, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  7. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
  8. Zgoda na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych może zostać przez Pana/Panią wycofana w każdym czasie, poprzez wysłanie maila na adres sekretariat@izbakolei.pl co skutkować będzie usunięciem z bazy Administratora.
  9. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich nieuprawnionym ujawnieniem.

AKCEPTUJĘ
do góry
grupa MTMrealizacja: