Menu
Wspólny Bilet już w sprzedaży!
2018-12-12

Od 9 grudnia 2018 r., zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pasażerowie kolei w Polsce mogą korzystać ze Wspólnego Biletu. Dzięki wprowadzeniu takiej usługi podróżni mogą kupić jeden bilet na całą podróż, a jego cena zostanie wyliczona w oparciu o jedną, zupełnie nową taryfę. Dla pasażerów oznacza to przede wszystkim wygodę i spore oszczędności.

Już od niedzieli większość pasażerów kolei w Polsce może kupić jeden bilet na całą podróż, niezależnie od tego, z jakich pociągów korzysta i na jakich trasach podróżuje. Taką propozycję – Wspólny Bilet – przygotowali dla podróżnych polscy przewoźnicy kolejowi. Co ważne, nowa oferta dotyczy nie tylko przewoźników z Grupy PKP, ale także kolei samorządowych, które odpowiadają za obsługę połączeń regionalnych i aglomeracyjnych. W pierwszym etapie wdrożenia Wspólnego Biletu pasażerowie będą mogli kupić bilety na połączenia obsługiwane przez sześciu przewoźników, z których korzysta około 80 proc. wszystkich pasażerów kolei w Polsce: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Przewozy Regionalne (POLREGIO), Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie i Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Na początku Wspólny Bilet będzie dostępny w ponad 630 okienkach kasowych w całej Polsce, a na podróże pociągami części przewoźników także przez internet, w systemie BILKOM. Docelowo (do końca stycznia 2019 r.) Wspólny Bilet obejmie swoim zasięgiem także Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie i Arrivę RP, dzięki czemu będzie mogło z niego skorzystać ponad 90 proc. wszystkich pasażerów polskich kolei.

– Bardzo się cieszę, że Polskie Koleje Państwowe wdrożyły system Wspólnego Biletu. To oznacza większą wygodę dla pasażerów. Podróżni nie muszą wiedzieć, jak nazywa się przewoźnik, z którego usług korzystają. Mają natomiast prawo oczekiwać dobrej usługi. I taką dobrą usługą jest Wspólny Bilet – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Funkcjonowanie na rynku wielu przewoźników kolejowych nie musi i nie powinno oznaczać trudności dla pasażerów. Mamy świadomość, że dotychczasowa dezintegracja taryfowa wciąż jest przedmiotem krytyki ze strony podróżnych. Dzięki wdrożeniu Wspólnego Biletu pasażerowie kolei w Polsce, podobnie jak mieszkańcy Wielkiej Brytanii czy Szwajcarii, również mogą w prosty sposób kupić jeden bilet na całą podróż, oszczędzając czas i pieniądze – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

Podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie: „im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy”. Dzięki temu Wspólny Bilet to propozycja szczególnie atrakcyjna dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników. Warto podkreślić, że Wspólny Bilet to nowa, dodatkowa oferta, a pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli korzystać np. z promocji oferowanych przez przewoźników w regionach i na konkretnych trasach.

Czy to się opłaca?

  • trasa przejazdu: Świnoujście – Jasło (tam i z powrotem)
  • pasażerowie: 1 osoba dorosła
  • pociągi: Świnoujście – Szczecin Dąbie REGIO (POLREGIO), Szczecin Dąbie – Rzeszów Gł. TLK (PKP Intercity), Rzeszów Gł. – Jasło REGIO (POLREGIO)
  • cena Wspólnego Biletu: 177 zł         
  • oszczędność: 51,60 zł

Inicjatorem wdrożenia Wspólnego Biletu było Ministerstwo Infrastruktury, a od strony technicznej za jego przygotowanie odpowiedzialna jest spółka PKP Informatyka, która zintegrowała i ustandaryzowała proces sprzedaży biletów.

TAGI

Andrzej AdamczykArriva RPKoleje MałopolskieKoleje MazowieckieKoleje ŚląskieKoleje WielkopolskieKrzysztof MamińskiŁódzka Kolej AglomeracyjnaMinisterstwo InfrastrukturyPKP InformatykaPKP IntercityPKP SAPKP Szybka Kolej Miejska

INNE Z KATEGORII "aktualnosci"

Klauzula informacyjna dotycząca posiadanych danych osobowych oraz ich przetwarzaniu.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Jana Karola Chodkiewicza 17.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
  3. Administrator pozyskuje dane wyłącznie bezpośrednio.
  4. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji kontraktów handlowych. Po zakończeniu ich trwania w innych zgodnych z prawem celach np. w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz reklamacji.
    a) Pana/Pani dane osobowe będą przekazywane firmom zewnętrznym w celu zabezpieczenia i realizacji kontraktów.
    b) Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  5. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych orz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do PUODO gdy uzna, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  7. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
  8. Zgoda na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych może zostać przez Pana/Panią wycofana w każdym czasie, poprzez wysłanie maila na adres sekretariat@izbakolei.pl co skutkować będzie usunięciem z bazy Administratora.
  9. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich nieuprawnionym ujawnieniem.

AKCEPTUJĘ
do góry
grupa MTMrealizacja: