Trzy nagrody dla UTK
2018-07-03Urząd Transportu Kolejowego został wyróżniony godłem „Przyjazny Urząd” oraz wyróżnieniami specjalnymi „Wawrzyn Jakości” i „Srebrny Laur”. Kapituła konkursowa doceniła wysoki poziom obsługi klientów przez UTK. Czwarty raz urząd zdobył znak „Przyjazny Urząd” i kolejny raz potwierdził wysoki poziom obsługi klientów.
Kapituła Konkursu, uznając Urząd Transportu Kolejowego za Przyjazny Urząd, doceniła wysoką jakości świadczonych usług, profesjonalizm i rzetelność w działaniu oraz osiągnięcie wysokich standardów w zakresie kultury pracy. Uzyskanie wyróżnienia „Srebrny Laur” jest potwierdzeniem standardu obsługi interesariuszy, który UTK utrzymuje od kilku lat na niezmiernie wysokim poziomie.
Nagrody w imieniu Prezesa UTK odebrali Małgorzata Kalata, Dyrektor Generalna UTK, oraz Krzysztof Kulka, Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego.
Kapituła konkursu to naukowcy specjalizujący się w administracji publicznej i zarządzania jakością oraz przedstawicieli środowiska praktyków zarządzania jakością. Dlatego nagrody przyznane przez to grono specjalistów są szczególnym wyróżnieniem. Kapituła ocenia między innymi – standardy obsługi klienta (np. rozwiązania usprawniające obsługę klienta, załatwianie spraw itp.), standardy w zakresie polityki jakości, kompetencje kadr odpowiedzialnych za obsługę interesanta, stosowane przez jednostkę mechanizmy komunikacji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, stosowane metody (strategie) zarządzania. W konkursie wyróżnienia otrzymało 26 urzędów i instytucji.